RYTMIKA
Muzyka i ruch w życiu człowieka zajmuje niezwykle ważne miejsce. Bez owej formy ekspresji ludzie nie mogliby wyrażać siebie, przedstawiać swoich emocji, nastrojów. Na zajęciach nie stosujemy jednej metody, a wprost przeciwnie łączymy różne metody prowadzenia zajęć i nauczania muzyki. Opieramy się na metodzie: Baati Strauss, Edwina Gordona, Carla Orffa oraz Emila Jagues'a Dalcroze'a. Podstawowym i najważniejszym aspektem jest muzyka na żywo, podczas której dzieci mają okazję uczyć się prawidłowych reakcji na zmiany elementów dzieła muzycznego t.j.: dynamika, kolorystyka, rytmika, melodyka.
Na zajęciach dzieci mają okazję aktywnie słuchać muzyki klasycznej wyrażać swoje emocje, uczucia poprzez ruch, taniec, wyobraźnie, rysunek - korzystając z wielu ciekawych materiałów.
Zajęcia te pozytywnie wpływają na rozwój zdolności muzycznych, poprzez ruch, taniec, śpiew, grę na instrumentach rozwijają wyobraźnię, kreatywność, poczucie rytmu, pamięć muzyczną, koordynację ruchową oraz słuch muzyczny. Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w tygodniu w zależności od zapotrzebowania przedszkola.